Velmi často firmy hledají prodejce po telefonu tedy takzvané dravce. Firmy do této pozice investují ročně mnoho svých financí, jelikož jim tyto prodejci tyto finance zpět znásobují úspěšným prodejem. Ono se řekne, že zvednout telefon, vytočit číslo, zavolat a prodat je jednoduchá věc. Ale zde platí, že opak je pravdou. Nejenže tato práce se nehodí pro všechny povahy lidí, ale hlavně to chce mít velkou kuráž, trpělivost, ochotu naslouchat lidem na druhé straně a přirozenou prodejní taktiku a ta zní ,,nesnažte se v telefonu prodat,, Zni to sice absurdně, ale níže si řekneme jak být úspěšný při prodeji po telefonu. Jelikož i takový prodej po telefonu má dost zásad a triků na úspěšný prodej.
Typy a triky
· Hlavním typem je určitě volat, volat, volat. Telefonování je o zvyku a zdokonalování. A to dosáhnete pouze praxí.
· K telefonování nepřistupujte pouze jako k činnosti, která Vám přinese další měsíc výplatu, ale měla by to pro Vás být zábava. Když se budete u hovoru usmívat člověk na druhé straně to vycítí a prodeje pro Vás budou snazší, než když budete strojově vykládat o službě nebo produktu.
· Neprodávejte, ale snažte se lidem vysvětlit užitek dané věci nebo služby, kterou jim chcete nabídnout. Při agresivním prodeji se lidé na druhé straně zaleknou a položí Vám telefon.
· Telefonát by měl být konverzací a ne jednostrannou záležitosti. Je dobré si celý hovor neboli call skript dát do více úseků kdy po každém úseku se zeptat otázkou zda bylo rozuměno tomu, co vy prezentujete.
· Negativa jsou zabiják hovoru. Na vaše negativa smyslu nemáte zájem, nechcete, nemáte čas, nemůžete a podobně Váš potencionální zákazník odpoví ne. Proto je dobré se těchto slov zcela vyvarovat a nahradit jinými.
Úspěšní prodejci jsou cenění zlatem
Při telefonním prodeji závisí na každém slově, které v malém časovém prostoru řeknete. Proto by měl být hovor správně zužitkován. Za ty nejlepší prodejce je firma schopna obětovat cokoliv a tyto prodejci jsou cenění opravdu zlatem. Většinou se z nich poté stávají školitelé prodejních dovedností.